26 juli - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van EllenvR - WaarBenJij.nu 26 juli - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van EllenvR - WaarBenJij.nu

26 juli

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2014 | Indonesië, Denpasar

We hebben hier wat problemen gehad met wifi, dus ik kon even niet bijwerken. Maar het ziet er naar uit dat ik nu verbinding heb, dus het is tijd om te bloggen.

De introductieweek is inmiddels afgelopen. Ik heb leuke dingen gedaan. Ik zal even een korte samenvatting geven.

Ik heb een bloemoffer gemaakt. Bloemoffers worden hier heel veel gemaakt. Dagelijks zie je hier overal offers langs de weg, op de stoep, op monumentjes, op auto's. Nouja eigenlijk overal.

We hebben Balinese taalles gehad.

Een wandeling door de rijstvelden gemaakt. De rijst was net geoogst, maar het zag er evengoed nog mooi en goed uit.

We hebben ook een hele mooie dansshow gezien. Heel spectaculair. zo fijn als dat deze mensenkunnen bewegen. Echt heel mooi om te zien.

We hebben een tempel bezocht. Bij deze tempel mochten we een bad nemen in het heilige water. In dit bad waren verschillende fonteinen. Bij elke fontein moest je een wens doen, 3x een slok water nemen en 3x je hoofd wassen. Ik was wel een beetje bang voor me het drinken, maar ik heb het toch gedaan.

We hebben een bruiloft ceremonie meegemaakt. De mensen waren heel mooi gekleed, maar echt een feest kon ik het niet noemen. Mensen zaten te zitten en deden eigenlijk niets anders dan praten. Maar toch leuk dat wij erbij mochten zijn. We mochten zelfs meeeten!

We hebben een batikklas gehad. Dat is verven op stof. Dit was echt heel leuk om te doen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Volgende week krijg ik hem terug.

Ook hebben we geleerd om loempia's te maken. Datwas vooral lekker, wantna afloop mochten we ze opeten.

Verder heb ik de omgeving van Ubud een beetje verkend. Deze week is voorbij gevlogen

  • 04 Augustus 2014 - 22:43

    Lisanne :

    klinkt erg leuk :)
    ga snel je andere verslagen lezen :)

  • 04 September 2014 - 12:47

    Natascha:

    Klinkt erg leuk!

    Is de Balinese taalles een andere taal dan baas Indonesië?

    Xxx Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

In juli ga ik vrijwilligerswerk doen op Bali.

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2014

3 augustus

29 Juli 2014

29 juli

26 Juli 2014

26 juli

26 Juli 2014

26 juli

21 Juli 2014

21 juli

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8601

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Nijmeegse 4daagse 2016

18 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Nijmeegse vierdaagse 2015

18 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: