26 juli - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van EllenvR - WaarBenJij.nu 26 juli - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van EllenvR - WaarBenJij.nu

Door: Ellen

26 Juli 2014 | Indonesië, Denpasar

We hebben hier wat problemen gehad met wifi, dus ik kon even niet bijwerken. Maar het ziet er naar uit dat ik nu verbinding heb, dus het is tijd om te bloggen.

De introductieweek is inmiddels afgelopen. Ik heb leuke dingen gedaan. Ik zal even een korte samenvatting geven.

Ik heb een bloemoffer gemaakt. Bloemoffers worden hier heel veel gemaakt. Dagelijks zie je hier overal offers langs de weg, op de stoep, op monumentjes, op auto's. Nouja eigenlijk overal.

We hebben Balinese taalles gehad.

Een wandeling door de rijstvelden gemaakt. De rijst was net geoogst, maar het zag er evengoed nog mooi en goed uit.

We hebben ook een hele mooie dansshow gezien. Heel spectaculair. zo fijn als dat deze mensenkunnen bewegen. Echt heel mooi om te zien.

We hebben een tempel bezocht. Bij deze tempel mochten we een bad nemen in het heilige water. In dit bad waren verschillende fonteinen. Bij elke fontein moest je een wens doen, 3x een slok water nemen en 3x je hoofd wassen. Ik was wel een beetje bang voor me het drinken, maar ik heb het toch gedaan.

We hebben een bruiloft ceremonie meegemaakt. De mensen waren heel mooi gekleed, maar echt een feest kon ik het niet noemen. Mensen zaten te zitten en deden eigenlijk niets anders dan praten. Maar toch leuk dat wij erbij mochten zijn. We mochten zelfs meeeten!

We hebben een batikklas gehad. Dat is verven op stof. Dit was echt heel leuk om te doen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Volgende week krijg ik hem terug.

Ook hebben we geleerd om loempia's te maken. Datwas vooral lekker, wantna afloop mochten we ze opeten.

Verder heb ik de omgeving van Ubud een beetje verkend. Deze week is voorbij gevlogen

• 04 Augustus 2014 - 22:43

Lisanne :

klinkt erg leuk :)
    ga snel je andere verslagen lezen :)

• 04 September 2014 - 12:47

Natascha:

Klinkt erg leuk!

Is de Balinese taalles een andere taal dan baas Indonesië?

Xxx Natascha